english
polski
Tuning , fotele sportowe, wycieraczki, kołpaki samochodowe - jacky
Akcesoria samochodowe Akcesoria samochodowe
katalog 2015/2016

Wiadomości

Na co zwrócić uwagę przy wymianie opon?

Zanim podejmiemy decyzję o wymianie opon, najpierw sprawdźmy ich stan. Pierwsza rzeczą, na która musimy zwrócić uwagę to głębokość bieżnika. W Polsce dopuszczalna jest głębokość najmniej- 1.6 mm. Niestety jest to zbyt mało, ze względu na często zmieniające się warunki pogodowe. Przy nagłych zmianach na drogach, takich jak deszcze, czy rozsypany piach na nawierzchni opony mające 1.6 mm tnie mają odpowiednich właściwości trakcyjnej. Jeśli chcemy czuc się bezpiecznie, powinniśmy przyjąć, że granicą bierznika powinna być 3mm głębokość.

Drugą istotna sprawą przy wymianie opon jest ich odpowiednie wyważenie. Przy kiepskim wyważeniu kół, kierowcy może się niewygodnie prowadzic samochód ze względu na występujące zjawisko ściągania samochodu na boki, co gorsza opony źle wyważone szybciej się zużywają. Same opony powinien dokładnie obejrzeć wulkanizator lub pracownik warsztatu, w którym zamierzamy założyc opony. Powinien on szukac uszkodzeń na boku opon i samym biezniku

Kolejna nie mniej wżną sprawą jest odpowiednie ciśnienie w oponach. Ciśnienie w oponach „ucieka” naturalnie poprzez tzw oddychanie opon i nieszczelność na wentylach.Jest to naturalne zjawisko. Trzeba pamiętac też, że w różnym odzaju opon wartość ciśnienia powinna róniez się zmieniać. Mniejsze ciśnienie od zalecanego przez producenta zwiększa opory toczenia opony, powoduje pogorszeie właściwości trakcyjnych.Dodatkowo przez zbyt niskie ciśnienie zauważalnie wzrasta długośc drogi hamowania, a reakcja na skręty jest zdecydowanie spowolniona.

Ostatnią rzeczą, na którą rzadko kto zwraca uwagę sa same wentyle. Warto sprawdzić czy nie sa one uszkodzone, nadłamane, czy prawidłowo, bez oporów daja się zakręcać. Jeśli stwierdzimy, że wentyl może byc uszkodzony lub juz po prostu zużyty, wymieńmy go. W innym wypadku możemy zbyt szybko tracić odpowiednie ciśnienie w oponach, lub po prostu pewnego dnia zgubimy uszkodzony wentyl.

Na sam koniec- pamiętajmy aby koniecznie (!) po przejechaniu 50 kilometrów dokręcic śruby, inaczej może nas czekac niemiła niespodzianka. Zdjęte opony zimowe przed schowaniem warto wymyć dpowiednim płynem, aby pozbyc się resztek nagromadzonej w zimie soli.


powrót do listy