english
polski
Tuning , fotele sportowe, wycieraczki, kołpaki samochodowe - jacky
Akcesoria samochodowe Akcesoria samochodowe
katalog 2015/2016

Wiadomości

Jakie mamy rodzaje tunigu? Krótki poradnik

Rodzaje tuningu:

Tuning mechaniczny ( właściwy) polega na modyfikacji silnika, układu napędowego oraz podwozia samochodu. Taki rodzaj tuningu ma na celu ulepszenie osiągów i parametrów technicznych pojazdu. Ulepszenie układu napędowego oraz paliwowego ma na celu zwiększenie momentu obrotowego i otrzymanie większej mocy silnika, co za tym idzie uzyskanie większej prędkości maksymalnej samochodu i przyspieszenia. Natomiast modyfikacje podwozia dają kierowcy lepszą przyczepność pojazdu oraz stabilność, co przy ztuningowaniu układu napędowego i paliwowego jest zalecane.

Tuning silnika

Najpopularniejszym tuningiem silnika jest chip tuning. Niektórzy zaliczają chip tuning do odrębnej kategorii tuningowania niż mechaniczna, ponieważ ten rodzaj dotyczy elektroniki w silniku. Chip tuning przeprowadza się w nowszych samochodach. Silniki takich aut opierają się na tak zwanych chipach sterujących. Każdy z tych chipów steruje programem pracy silnika pojazdu. Program można optymalizować w ten sposób, aby z silnika można było wyciągnąć więcej mocy niż było to wcześniej możliwe. Niestety chip tuning głównie stosuje się do jednostek Diesla, samochody benzynowe mają o wiele gorsze osiągi przy chipowaniu, więc często taka modyfikacja jest dla nich nieopłacalna. Zmiany po chip tuningu to duży wzrost mocy oraz momentu obrotowego (do 30%). Koszty chip tuningu wahają się od 1500- 2500 zł. Warto pamiętać, że po chip tuningu ( i jakimkolwiek tuningu nieautoryzowanym przez producenta samochodu) gwarancja auta jest nieważna, najlepiej więc podjąć się chipowania po wygaśnięciu gwarancji pojazdu.


Tuning optyczny-ma na celu zmianę wyglądu samochodu, jego wnętrze jak i zewnętrzne części, wykazanie indywidualności i unikatowości pojazdu. We wnętrzu auta można stuningować praktycznie wszystko, zaczynając od przydatnych zmian, takich jak kupno foteli kubełkowych, trzymających kierowcę na zakrętach, będących przy tym bardzo wygodnymi. Dodatkowo jeśli obije się je skórą i wybierze unikalny kolor, środek pojazdu będzie ładnie się prezentował. Przydatna jest też zmiana kierownicy na mniejszą, obitą specjalnymi materiałami, zapobiegającymi ślizganiu się rąk. Typowo wizualne zmiany proponowane przez warsztaty we wnętrzu aut, to między innymi dźwignia zmiany biegów (zamieniane często na chromowane), tapicerka, którą można przystosować do wszelkich „zachcianek” klienta (skóra, welur, zamsz), kolejne częste zmiany jakich życzą sobie kierowcy to wymiana zegarów, dodawanie podświetlenia. Dla bogatszych właścicieli warsztaty zajmujące się tuningiem mają w zanadrzu ekrany LCD montowane nie tylko na desce rozdzielczej, ale również i na oparciach foteli, wstawianie sprzętu typu Car-Audio etc.

Modyfikacja samochodu z zewnątrz bywa jeszcze bardziej kosztowna niż ta wewnątrz. W zależności od materiałów, koloru, rodzaju farby etc kierowca samochodu potrafi zapłacić sumy czasami przekraczające wartość samego pojazdu.

Wiele firm zajmujących się optycznym tuningiem oferuje gotowe zestawy Body Kit do poszczególnych modeli samochodów. Takie zestawy zazwyczaj obejmują zderzaki- przedni i tylni, spoilery, boczne progi, wloty powietrza na maskę oraz dach auta. Własne modyfikacje Body Kit-u są o wiele droższe, jednak właściciel tak oryginalnego samochodu będzie miał pewność, że jego ulepszenia będą jedyne.

Zobacz również:

fotele sportowe, kołpaki samochodowe, wycieraczki



powrót do listy