english
polski
Tuning , fotele sportowe, wycieraczki, kołpaki samochodowe - jacky
Akcesoria samochodowe Akcesoria samochodowe
katalog 2015/2016

Wiadomości

Instalacja LPG – rodzaje, czy warto?

Benzyna jest coraz droższa i nie zapowiada się aby w najbliższym czasie potaniała. Wielu sceptyków wręcz wróży, że do końca roku paliwo podrożeje jeszcze o co najmniej kilkadziesiąt groszy. W związku z tym wielu kierowców przerzuca się na instalacje gazowe.

Obecnie na rynku są dostępne 4 generacje instalacji gazowych. W zależności od rodzaju silnika i zasobności naszych portfeli, możemy wybrać, którą zainstalować.

Instalacje I generacji są to najprostsze instalacje do samochodów z gaźnikiem. Urządzenie jest dosyć proste w budowie- składa się ze zbiornika magazynującego gaz, przewodów doprowadzających gaz do parownika, który zamienia skroplony gaz na gazową formę oraz miksera, zamontowanego przed przepustnicą, którego zadaniem jest mieszanie gazu z powietrzem. To proste urządzenie nadaje się dla starszego typu samochodów z gaźnikiem.

Instalacja II generacji jest już bardziej zaawansowana. Montuje się ją w samochodach z metalowym kolektorem ssącym i wtryskiem paliwa (jedno-, wielopunktowym). W przeciwieństwie I generacji, instalacje tego typu posiadają już komputerową regulację ilości gazu trafiającego do silnika. Montaż tej instalacji jest podobnie prosty jak w przypadku instalacji I generacji i jest równie tani. Instalacje II generacji nie mogą być instalowane w samochodach posiadających plastikowe kolektory ssące ani

Instalacja III generacji dostarczają już gaz do kolektora pod ciśnieniem, jednakże wtrysk gazu jest niesekwencyjny ponieważ instalacje tej generacji nie posiadają wtryskiwaczy.Instalacje III generacji można już montować w silnikach z plastikowymi kolektorami ssącymi, jednak ich koszt oraz fakt, że takie instalacje nie nadaja się już do samochodów z OBD. Dlatego też instalaje tej generaji odchodzą do lamusa. Zamiast nich właściciele samochodów montują instalacje IV generacji.

Instalacje IV generacji są bardzo drogie w montażu. System zasialania samochodu mieszanką gazów propan-butam, w którym dostarczalny do silnika wtrysk gazu jest sekwencyjny, za pomocą wtyskiwaczy.Instalacja IV generacji korzysta już z danych sterownika silnika samochodu, dzięki czemu może już dokładnie dawkować paliwo, przy czym autodiagnostyka samochodu nie zostanie w żaden sposób naruszona- będzie działac prawidłowo.

Niezależnie od tego którą instalaję zamntujemy w samohodzie, koniecznie musimy ją wyregulować. Regulację instalacji powinno wykonywac się co 20 tysięcy km. Prostsze i tańsze instalacje nawet co kilka tysięcy km. Instalacje gazowe nowszych generacji nie mają wpływu na moc silnika, nie niszczą go i jesli regulujemy je u specjalisty, nie poczujemy różnicy, że przestawiliśmy się z benzyny na LPG.

Podsumowując- instalacje gazowe, a przynajmniej te najnowszej generacji opłacają się, jeśli weźmiemy pod uwagę dwie rzeczy.Po pierwsze ceny paliw nie zmaleją, wręcz przeciwnie- bedą rosnąć zauważalnie. Po drugie cen instalacji zwróci nam się jeśli zamierzamy trzymac auto pzez parę lat. A co najważniejsze- kupcy chętniej się decydują na samochód z instalacją gazową ( oczywiści im nowszą tym lepiej) niż benzynę.Ostatnim plusem jaki warto nadmienić jest fakt,że najnowszej generacji instalacje są bezpieczne w użyciu i wbrew opiniom niektórych nie zużywają więcej paliwa, niż pierwotne.


powrót do listy