english
polski
Tuning , fotele sportowe, wycieraczki, kołpaki samochodowe - jacky
Akcesoria samochodowe Akcesoria samochodowe
katalog 2015/2016

Wiadomości

Fotel sportowy, czy tradycyjny? Przeczytaj ocenę ekspertów

Fotel sportowy i tradycyjny: różnice w budowie

Pod względem technicznym, wszystkie fotele oceniane mianem „sportowych” dzielimy według dwóch podstawowych kategorii, a w tym:

-fotele sportowe do zastosowań amatorskich (tzw. fotele cywilne): usportowione fotele, które montuje się w popularnych autach z serii o podwyższonych osiągach, np. Skoda i jej seria RS lub Ford i jego seria ST itd. - zapewniają lepsze trzymanie boczne.

-fotele sportowe do zastosowań profesjonalnych: fotele kubełkowe wykonane z materiałów o podwyższonej trwałości; instalowane na specjalnych ramach przyspawanych do konstrukcji, rzadziej na tzw. sankach. Każdy fotel sportowy (niezależnie od zastosowania) jest na ogół znacznie lżejszy od tego tradycyjnego. W zależności od producenta, modelu i sposobu wykonania – jego ciężar bywa mniejszy nawet od ok. 50 do nawet 70%, a przy tym gwarantuje znacznie pewniejsze trzymanie boczne. Ze względu na precyzyjnie wyprofilowane, kierowca może zająć bardziej stabilną i pewną pozycję za kierownicą, co ma decydujące znaczenie przy podejmowaniu gwałtownych manewrów.

Prowadzenie auta ze sportowym fotelem na co dzień

Należy zaznaczyć, że fotele kubełkowe, czyli siedziska stosowane w sportach motorowych zostały stworzone z myślą o zastosowaniach profesjonalnych i tam powinny być wykorzystywane.

Same tylko poduszki na kark w cywilnym samochodzie mogłyby w zasadniczy sposób utrudnić prowadzenie auta w cyklu miejskim, dlatego dobrym kompromisem między osiągami i wygodą są fotele usportowione.

Tego typu konstrukcje nie mają poduszek na kark, a profile boczne są odpowiednio płytsze, co ułatwia częste wysiadanie i zasiadanie za kierownicą.

Poza tym fotele usportowione mają na ogół kompletną regulację foteli – wysokość oraz kąt odchylenia oparcia; modele kubełkowe są wykonane na ogół z jednego kawałka materiału np. włókna szklanego, dlatego na dłuższą metę nie nadawałyby się do wielogodzinnej jazdy w trasie.


powrót do listy